Bill Gates jednom je rekao: “Ako vaše poslovanje nije na Internetu, onda vi ne poslujete.” Ovo je vrlo popularan citat u svijetu SEO-a i internet prodavača, koji mnogi ljudi često spominju kada poduzetnik postavi pitanje: “Zašto su nam potrebne web stranice?” Možda, prije nekog vremena, takvo pitanje nije bilo relevantno, jer ljudi nisu imali besplatan pristup Internetu. E-trgovina počela se aktivno razvijati u razdoblju 2005.-2010., Tako da do 2019. gotovo svako poduzeće ima vlastitu platformu na mreži.
Web stranica
Nije iznenađujuće, prvu web stranicu stvorio je tvorac World Wide Weba, Tim Berners-Lee, koji je svijetu prvi put pokazao web stranicu. 1991. godine objavio je na web mjestu opis same WWW tehnologije i pojmove koji su s njom povezani. Istodobno je opisao principe instaliranja i rada poslužitelja, a zatim je predstavio prvi preglednik. Prvo je mjesto bilo imenik koji je koristilo jedno od sveučilišta. Uz to su dolazili takvi koncepti kao što su hipertekst i hiperveze. Zahvaljujući njima uspjeli smo se dalje razvijati u ovom smjeru. Ali tada je malo tko razumio zašto su web stranice potrebne.
Raznolikost
Prošlo je 30 godina od stvaranja prve stranice, a za to se vrijeme baza World Wide Weba proširila stotinama i tisućama puta, a katalozi su nadopunjeni milijunima novih stranica. U početku su ljudi koristili Internet za učenje i dobivanje novih informacija. Naravno, sada se situacija nije puno promijenila, ali moramo priznati da je informacijski segment dopunjen novim vrstama web stranica. Tako su se zabavne stranice, komercijalni i web resursi pridružili raznim enciklopedijama i katalozima. Ali sada definitivno možemo odgovoriti zašto su web stranice potrebne. Otkako smo uspjeli unovčiti sve informacije koje idu na Internet, preispitana je uloga web stranica, pa su stoga počele raditi u drugom smjeru.
Vrste web stranica
Treba odmah reći da puno toga ovisi o temi web stranice. Na primjer, izvori informacija često se stvaraju u obrazovne svrhe. No komercijalne su, u pravilu, usmjerene na povećanje prodaje i izgradnju marke.
Ako ne razumijete zašto vam je potrebna web stranica, prvo razmislite o tome koja će to vrsta biti. Vlasnici poduzeća mogu odmah raditi na:
• poslovne
• korporativne
• katalog proizvoda
• internetska trgovina
• promo stranica
Naravno, ne postoji jednoznačna klasifikacija, a katalog se može dodati web mjestu posjetnice. Ipak, to su upravo resursi koji se koriste u e-trgovini. Nakon što se odlučite za vrstu web stranice koju ćete stvoriti, moći ćete sami odrediti ključne točke u radu na projektu. Ponekad se ova shema koristi obrnuto, opisujući zašto trebate izraditi web mjesto, a samo na temelju odgovora odlučuje se o izboru vrste resursa.
Koji bi mogli biti razlozi za stvaranje internetske usluge? Ovdje vrijedi razmotriti nekoliko mogućnosti odjednom:
• formiranje marke;
• virtualni ured;
• početna promocija;
• poslovni alat;
• medij informacija;
• učinkovita metoda oglašavanja;
• strukturiranje rada;
• interakcija s klijentima.
Naravno, možda imate neke razloge nakon stvaranja resursa i možda ćete shvatiti zašto vam treba web stranica tvrtke, nekoliko mjeseci nakon pokretanja.
Formiranje robne marke
Vraćajući se na riječi Billa Gatesa, stvaranje brenda trebao bi biti ključni razlog za vas. Ako već duže vrijeme imate vlastiti posao, tada predstavljate sve konkurente u svom području. U eri Interneta nije lako zadržati vodeću poziciju u prodaji usluga ili robe, jer svi promoviraju vlastite metode. Web stranica je jedan od ključnih načina da ispričate o sebi ili vas podsjetite. A u društvu se već dogodilo da ako posjetitelj ne pronađe web stranicu tvrtke, njegova slika naglo opada. Ali nemojte se nadati da će vas resurs “lijeve noge” odmah podići u očima potencijalnog klijenta. Suvremeno društvo prilično je izbirljivo u zastarjelom dizajnu web stranica.
Virtualni ured
Ne može svaka tvrtka odmah dobiti vlastiti ured, registrirati pravnu adresu i telefonski broj. Mnogi startupi započinju s virtualnim uredom koji se temelji negdje na Internetu, odnosno na web mjestu.
Zahvaljujući ovom resursu probleme možete riješiti posjetnicama. Na web stranicama dovoljno je navesti kontaktne podatke, radno vrijeme, detaljan opis usluga ili robe itd. Na web mjesto također možete postaviti potvrde ili bilo koje druge dokumente koji potvrđuju kvalitetu i poštenje vašeg poslovanja.
Početak promocije
Zašto vam treba web stranica? Mnogi svoje poslovanje počinju razvijati na Internetu, a tek nakon toga prelaze na fizičku adresu. Takav resurs može vam lako pomoći da pronađete svoje klijente i proširite svoje područje djelovanja. U tom će slučaju web stranica izgledati poput posjetnice sa svim vašim prednostima u odnosu na konkurente, kao i svim kontakt podacima.
Poslovni alat
Malo ljudi zna, ali stranica je učinkovita ne samo u promicanju tvrtke. Vrlo je lako njime upravljati i razvijati svoje poslovanje. Ali za to je važno da je resurs izuzetno prikladan i za vas i za vaše klijente, inače se ne može nazvati učinkovitim alatom. Da biste to učinili, važno je na web mjesto postaviti sve radne podatke koji će biti korisni ne samo kupcima, već i partnerima, dobavljačima, oglašivačima itd. Bilo bi dobro ako programer propiše prikladnu bazu podataka iz koje možete preuzeti sve potrebne podatke o kupcima. Ovisno o fokusu vašeg resursa, morat ćete pažljivo razmotriti potrebne alate koji će klijentima pomoći u sortiranju podataka ili pretraživanju potrebnih informacija.
Medij informacija
Sada informativne web stranice nisu najbolji način za zarađivanje na Internetu, ali ako su korisni podaci navedeni na komercijalnom resursu, to djeluje puno bolje.
Ako se odlučite za stvaranje korporativnog web mjesta koje će pohranjivati sve podatke o vašem poslu, nemojte biti lijeni razviti stranicu s informacijama o uslugama ili proizvodima.
Primjerice, bavite se logistikom. Pored popisa svih usluga koje pružate, možete ih opisati davanjem opsežnijih informacija. Ako u izradu teksta uključite profesionalnog copywritera koji će raditi sa SEO-om, zahvaljujući takvim tekstovima moći ćete napredovati prema različitim upitima na Internetu.
Učinkovito oglašavanje
Složite se da je vaš vlastiti resurs izvrsna reklama. A ako ne znate zašto vam je potrebna službena web stranica tvrtke, prvo što vam padne na pamet je promocija. Prema statistikama, trećina potencijalnih kupaca dolazi u tvrtku putem njezinih resursa. Ako je prije bilo potrebno trubiti u medijima koje ste negdje otvorili, sada je ovo postalo puno lakše. Web se u pravilu isplati nakon samo nekoliko mjeseci od pokretanja. Ali ovdje, naravno, postoje mnoge nijanse koje mogu prestrašiti neiskusnog poslovnog čovjeka. Primjerice, da bi web stranica zaista mogla funkcionirati, važno je ispraviti je, slijedeći sve SEO trikove, inače je malo vjerojatno da će povećati prodaju.
Strukturiranje rada
Zašto je trgovini potrebna web stranica? U ovom je slučaju sve previše očito. Zahvaljujući ispravnom i kompetentnom resursu, kupac će moći samostalno pronaći proizvod, njegove karakteristike, troškove i još mnogo toga. Istodobno, moći će ga i sam naručiti, bez pomoći savjetnika. Prije je svaki kupac nazvao trgovinu ili je samostalno išao u kupovinu. Očito, web mjesto trgovine štedi resurse i vrijeme za klijenta i vašu tvrtku. Ako ste dobro upoznati sa svojom ciljnom publikom, tada znate što im je prioritet i u skladu s tim ponudit ćete im što god žele. Što manje pitanja ima klijent, to bolje radite.
Interakcija
Zašto trebate web stranicu za posao? Barem zato da biste imali priliku prikupljati povratne informacije i raditi na bugovima. Vjerojatno ne postoji niti jedna tvrtka koja bi zadovoljila apsolutno svakog klijenta. Na ovaj ili onaj način, postojat će barem jedna nezadovoljna osoba koja će se žaliti i trzati sve zaposlenike. Kako ne biste gubili puno vremena na takve slučajeve, bolje je stvoriti odjeljak s recenzijama na web mjestu, gdje bi svi mogli izraziti svoje nezadovoljstvo ili ostaviti prijedlog. Naravno, suočit ćete se s nekoliko nepravednih odgovora koje su ostavili jednostavno neodgovorni ljudi, ali često će vam statistike web lokacija pružiti stvarnu sliku uspjeha tvrtke.
Rad s analitikom resursa neće biti manje važan. Kada izrađujete web stranicu, na nju morate povezati kod jedne od relevantnih usluga, na primjer, Google Analytics, a zatim angažirati stručnjaka koji razumije sve podatke i može vam ukazati na nedostatke i prednosti vašeg rada.
Potrošači računaju na to da će vaša web stranica pružiti točne informacije koje su im potrebne prije nego što vas kontaktiraju ili dođu na vašu fizičku lokaciju. Ključno je da su informacije na vašoj web stranici ažurne, zato vam treba održavanje web stranice.
Nakon izrade važno je odabrat paket održavanja web stranice.